"Okuyan kişi ölmeden önce binlerce hayat yaşar, okumayan ise sadece bir."

29 Nisan 2014 Salı

İzmir Tüyap Kitap Fuarı - 2014: Alınanlar

Çook büyük bir heyecanla ve umutla beklediğim Tüyap geçen hafta Kültür Parkı'na sonunda ulaştı ve tabii ki, ben de soluğu orada aldım. Yaklaşık 2-3 aydır listesini yaptığım kitap listesinin %85'ini tamamlayabildim, burada da paylaşmak istiyorum. Kitaplar hakkında kısa bir not düşmeyeceğim ancak geneli için klasik ve distopik türlerde olduklarını ve her birinin dünyaca okunmaya değer kitaplar listesinde bulunduğunu söyleyebilirim. Bazıları benim özel ilgi alanlarıma ait, (NTV yayınları sağolsun) ancak diğerleri bana göre her lise-üniversite öğrencisinin okuması gereken nitelikte. 







Fuarın bu yıl eleştirilecek pek bir tarafı yoktu. Geçen yıllarda kitap okuyan olsun okumayan olsun sadece gezmek için, hadi bir bakalım da çıkalım havasıyla giden  çok fazla kişi olurdu, Can Yayınları'nın önü ana baba gününü andırırdı (gerçi bu yıl da çok farklı değildi) ancak bu sefer sanırım havalardan da dolayı çok ahım şahım bir kalabalıkla karşılaşmadım. Ha bu iyi bir şey mi, bilemem. Ben de denk gelememiş olabilirim.

Fiyat bakımından çok memnun kaldım, aldığım kitapların fiyatlarını özel olarak yazmayacağım ama aklımda kalan hesaba göre toplam 340* TL gibi bir şey tutması gerekirken, 250 küsür TL tuttu. İndirimler geçen seneye göre çok daha iyiydi, (bir ASoIaF mağduru olarak söylüyorum bunu) ayrıca yaklaşık 3-4 söyleşi dinledim, hepsi de çok aydınlatıcıydı. Umarım gelecek sene de böyle olur.