"Okuyan kişi ölmeden önce binlerce hayat yaşar, okumayan ise sadece bir."

23 Ocak 2014 Perşembe

Kitap Önerileri #2: Korku - Gerilim

Korku/Gerilim konusunda kitapları her zaman filmlerden çok daha başarılı bulurum. Aslında bu diğer bütün tarzlar için geçerli tabii ki, ancak korku ve gerilim, okurken beni en çok etkileyen tarzların başını çekebilir. Filmlerini de izlerken her ne kadar korksak da, kitaplar bütün olayı sizin hayal gücünüze bıraktığı için size göre oluşturulabilecek en korkunç atmosferi sunabiliyor. Sinemada bütün korku unsurları tamamen yönetmenin eline bırakılmış ve bize çizdikleri o sınırlamalarla izliyoruz, fakat kitaplarda elimizde tam olarak somut bir görüntü olmadığı için belki de bilinçaltımızda bizde en çok hasar verebilecek yerlere sürükleyebiliyoruz bu unsurları. Bu yüzden eğer canınız korkmak ve gerilmek istiyorsa, filmleri değil kitapları daha çok tercih etmenizi öneriyorum. Tabii filmi izlemek kitabı okumaktan daha az zahmetli ve ucuz, fakat kitabın yarattığı etki de paha biçilemez.

Bu başlığı açmadan önce Stephen King listeyi götürür zaten demiştim (biraz öyle oldu gerçi), ama şöyle küçük bir araştırma ve beyin fırtınası da yapınca çok daha korkunç, gözünüze uyku girmemesine neden olacak bir sürü şaheser olduğunu keşfettim. Bu listedeki eserlerin dışında da yine size Stephen King'in bütün romanlarını öneriyorum. Kendisi ve eserleri hakkında bir ara ayrı başlık açacağım zaten, şimdi listemize başlayalım;

not: listede sıralama yoktur.

1.  Stephen King - Hayvan Mezarlığı 


Kitabın konusu kısaca büyülü bir hayvan mezarlığının Creed ailesi üzerindeki etkisi. Creed ailesi bu mezarlıktaki ruhların gazabına uğramışlardı ve bunun da bir nedeni olmalıydı. Soluk soluğa bırakan çok etkileyici bir kitap ve yine aynı isimle sinemaya uyarlanmış harika bir film.

2. Tess Gerritsen - Cerrah (Okundu)


Muhtemelen listede beni en çok etkilemiş kitap. Tess Gerritsen harika bir tıbbi gerilim yazarı (ayrıca beni en çok rahatsız eden tür) ve aşırı detaylı anlatım sunabilen biri, bu da sizi daha çok geren ve korkutan başlıca unsur. Kısaca kitabın konusu; kadınların rahimlerini kesip alan ve onlara korkunç işkenceler uygulayan bir katili anlatıyor, hararetle tavsiye edilir.

3- Jean Christophe Grangé - Siyah Kan (okundu)

Siyah Kan
Korku bakımından uykularımı kaçıracak bir paranoyaklık yaşatmasa da, yine de alanında bir şaheser sayılabilecek ve birçok korku eserinin aksine mantıklı olması da sizi daha çok gerdiği için kütüphanenizde mutlaka bulunması gereken bir Grangé romanı. Yine bir kadın katili, ama sizi iliklerinize kadar çeken biri bu katil. Bazen kendinizi onun yerine koymaktan alıkoyamıyorsunuz, her satırı sizi başka büyülüyor.

4- Stephen King - 1408 (Okundu)


Belki de S.K.'in yazdığı en etkili, en sağlam, en rahatsız edici roman. Ürperdim, sırtıma birşeyler alsam da çıksam şu odadan dedim, evet evet, pencere! Hava! Kapı! Filmi ise "Şu sıralar hiç kaliteli korku filmleri yapamıyorlar artık," diye düşünürken beni tepetaklak etmişti, izledikten sonra gidip kitabını alıp okumam, düşüncemi tekrar desteklememe yol açmıştı. Yine doğru yansıtılamamış bir fiyasko olduğunu fark ettim, filmde hissettiğiniz gerilimi belki de kitap sekiz katı daha çok enjekte ediyor size. 

5- Dean R. Koontz - Nöbet

Yazarın okuyucuları tarafından en iyi kitabı olarak gösterilir Nöbet. 

6- Stephen King - O (okundu)


Palyaço fobime sebep olan kitapla tanışın! 11 yaşımda okudum, o gün bugündür palyaçolardan nefret ediyorum. Yıllar önce çocukluk kabuslarına giren “o” tüm kötülükleriyle geri dönmüştü. “O”nu yok etmeleri için korkularını yenmeleri ve birlikte hareket etmeleri gerekiyordu. Ama bu hiç de kolay değildi, çünkü “o” şeytanın kendisiydi.

7- Stephen King - Sadist (Okundu)



Stephen King'in belki en iyisi değil ama en çok geren kitaplarından bir tanesi. Bir SK hayranı için mutlaka ilk üçüne koyduğu kitaptır Misery/Sadist. Konusu ise Misery adlı kitap serisinin ünlü yazarı bir kar fırtınasında araba kazası geçiriyor ve onun fanatiği olan bir hemşire tarafından kurtarılıyor, yaraları sarılıyor. Yazarımız yollar karla kaplı olduğu için kadının evinde kalmaya başlıyor ama işler bir süre sonra çığırından çıkıyor...

8- Thomas Harris - Hannibal

Hannibal

Muhtemelen aranızda Hannibal Lecter'ı duymamış olan yoktur. Varsa bile bu roman hali hazırda okunmak için bekliyor, kaçırmayın. Güçlü, büyüleyici ve sonuna kadar özgün olan Hannibal, hayal gücünüzü bile şaşırtarak tüylerinizi diken diken edecek bir roman.

9-  Mark Allen Smith - Ne Düşündüğünü Biliyorum (Okundu)

Ne Düşündüğünü Biliyorum

Geiger bir sabah New York otobüsünde gözlerini açtığında geçmişine dair hiçbir şey hatırlamıyordu. Vücudunda nedenini anlayamadığı izler vardı. Duyduğu en ufak bir yalanı bile orkestrada yanlış çalan bir keman gibi ayırt edebiliyordu. Bu yeteneğini 'bilgi edinme' adını verdiği bir alanda kullanmaya başladı. Çok sürükleyici ve bir o kadar da rahatsız edici bir Mark Allen eseri.

10. Robin Cook - Toksin (Okundu)



Çok gerçekçi bir tıbbi gerilim romanı Toksin. Kitabı okuduktan sonra hamburger ve endüstriyel et ürünleri, özel sağlık hizmetleri ve sigorta uygulamaları hakkında derinden etkileniyorsunuz, yaşadığınız korku ve gerilim de cabası.


Son olarak bir noktaya değinmek istiyorum, korku - gerilim maalesef köklü sınırlar içinde kalmış ve belli yazarlar dışında hakkettiği noktaya ulaşamamıştır bana göre, bunun asıl suçlularından birinin sinema sektörü olduğunu düşünüyorum. Örneğin 2000'lerden sonra o kadar berbat, senaryosuz film bombardımanına tuttular ki bizi (hatta Sharktopus bile yaptılar) artık iğrenmeye başladık. Korku filmi çevirmek oldukça basit bir olay haline geldi, iyi bir senaryoya pek fazla ihtiyaç yok ve çoğunluk izleyici kitlesine biraz kırmızı vermeniz yeterli. Devamlı pompalanan bu filmler maalesef bu tarz yazarlıkları baltalamakta ve devamlılığı olan, iki elin parmaklarını geçmeyen bu dehalar da hak ettiği değeri görememektedir. Vermek istediğim mesaj bu tür romanlar desteklenmeli, okunmalı ve okutulmalı, nesli tükenen unsurlara biraz dikkat çekilmeli.