- Eğer iyi karakter ölüyorsa, mutlaka son sözleri anlamlı ve acıklı olur.
- Eğer iyi bir karakter gözü açık ölmüşse, onu tutan yakını/arkadaşı/sevgilisi gözlerini kapar, eğer kötü bir karakter ölmüşse, kimse kapatmaz, kamera gittikçe yaklaşarak ölen kötü karakteri çeker.
- Mutlu çiftlerin sabah kalktığında asla ağız kokusu, gözünde çapağı, dağınık saçları olmaz, hemen öpüşüp sevişebilirler.
- Karakterimiz bir konu hakkında bilgisayarda araştırma yapıyorsa, sadece klavyeyi kullanır ve ona asla bakmaz, ayrıca çok da hızlı kullanır.
- Birisini oksijensiz bırakarak ya da kafasına darbe indirerek bayıltmak çok kolaydır. Kalıcı bir hasar da olmaz.
- Bombanın mutlaka ve mutlaka ne zaman patlayacağını gösteren bir zamanlayıcısı vardır, mutlaka son saniyede durur. Ayrıca bombanın onu etkisiz hale getirmeye çalışacak kahramanları kandırabilsin diye bir sürü gereksiz renk renk kablosu vardır.
- Dedektifimiz tam cinayeti çözmeye yaklaşmışken görevden alınır. Ama kendisi bunu takmaz ve kendi başına çalışmaya devam eder.
- Katil iyi kahramanımızı yakaladığında onu direk öldürmek yerine iki saat intikam konuşması yapar, tabii bu sırada iyi kahramanımızın arkadaşlarından biri gelip katili öldürür ve onu kurtarır.
- Dişlerini fırçalayan karakter hiçbir zaman ağzını suyla çalkalama ihtiyacı hissetmez, uzun uzun fırçalar, lavaboya tükürür -sadece bir kez- ve ağzını kurular, böylece diş fırçalama olayı bitiverir.
- Evindeki bir yabancı tarafından kovalanan genç kız, dış kapıya gidip güvenli sokağa çıkmak yerine, katilin onu hemencecik yakalayabileceği çatı katına falan çıkar.
- İyi adam katili öldürdükten sonra nabzına bakmak yerine hemen rahatlar, silahını yere bırakır, sırtını katile döner. Birden katil zıplayarak iyi adamın üzerine atlar; aslında ölmemiştir.
- Korku filminde sevişen bir çift varsa, ilk önce onlar öldürürler, sonra nerdler ve şişman olanlar.
- Karakterler asla oralarını buralarını kaşımaz, burunlarını çekmez, gözlerini ovalamazlar, hatta cümle aralarında hepimizin yaptığı ııı, eee falan demezler.
- Seksten sonra kadına bir utangaçlık gelir, hemen çarşafı üzerine çeker.
- Bilgisayarlarda Apple egemenliği vardır.
- Suratına tokat, yumruk vb. yiyen her karakterin aldığı darbenin şiddetine bakılmaksızın ağzı burnu kanar.
- Lisede geçiyorsa mutlaka esprili bir zenci ve ezilen bir şişman vardır.
- Esas kız ve oğlan her zaman güzel ve yakışıklıdır, korku filmlerinde her zaman onlar kurtulurlar, filmin sonunda da sevgili olurlar.
- Kaçırılan bir karakter mutlaka yüze silah dayamak, enseye bıçak sürtmek suretiyle taciz edilir.
- Yangın söndürme tüpleri patlamalı veya bozulmalıdır.
- Pis yerlerin -genellikle banyoların- lambaları hep bozuktur, yanıp söner.
- Aksiyon filmlerinde kovalanan araba ne kadar hasar alırsa alsın mucizevi bir şekilde gitmeye devam eder, o hasarlar asla etki etmez arabaya.
- Polisler hep şişman donut yiyen tiplerdir.
- Esas kahramanımız katilden saklanırken masanın altına ya da dolabın arkasına falan girerse hiç sesini çıkarmaz, katil de zaten 5 numara miyop olduğu için asla kahramanımızı görmez.
- Aile filmlerinde ailenin her zaman iki çocuğu vardır.
- Aile filmlerinde çocuklar ebeveynlerini sabah yataklarına zıplayarak uyandırır, birlikte mükemmel pişmiş yumurta ve jambon yerler, ayrıca göz açıp kapayıncaya kadar -yaz kış farketmeksizin- portakal suları hazırdır.
- Korku filmlerinde kahramanımız hep aynaya baktığında arkasında bir şey görür.
- Korku filmlerinde evde garip şeyler oluyorsa kahramanımız taşınmak veya birilerine haber vermek yerine şeytanın -ya da o doğa üstü yaratığın- gelip onu ele geçirmesini bekler.
- Köpekler her zaman kimin kötü olduğunu bilir ve ona karşı havlarlar.
- Sadece erkekler alkol kullanır. Ayrıca viski kadar acı bir içkiyi içtikleri halde asla yüzleri buruşmaz, azıcık bile.
- Araba kazasından sonra, hiçbir karakter şok geçirmez, ya da korkudan titremez, ağlamaz. Kaza travması anında atlatılır.
- Kadınların koltukaltları ve bacakları her zaman tüysüz ve pürüzsüzdür. Hatta zombi istilası ya da kıyamete benzeyen bir olay olduktan aylar sonra bile mucizevi bir şekilde ağda olabilirler.
- Kahramanlar ne sağlak ne solaktır, kolaylıkla iki elleriyle de silah tutup mükemmel bir şekilde kullanabilirler.
- Kahramanımız uçaktaysa mutlaka hostesle bir sohbet yapar.
- Kahramanımız bir katil tarafından kovalanıyorsa, mutlaka merdivenden çıkarken ayağını yakalatır.